پيشگيري، محدود به افراد خاص
نوشته شده توسط : محسن

پيشگيري، محدود به افراد خاص

مراكز گذري، مراكزي هستند كه با هدف كاهش آسيب‌هاي اعتياد تشكيل شده و به خدمات‌دهي به معتادان و خانواده‌هايشان، زنان با رفتار پرخطر جنسي و كودكان كار مشغولند. اين مراكز كه تعدادشان در كشور 140عدد است، در مناطقي كه پرخطر تلقي مي‌شوند، تاسيس شده‌اند.

کاندوم

«تعادل» براي آشنايي بيشتر با اين مراكز، با رييس مركز توسعه پيشگيري سازمان بهزيستي كشور تماس گرفت.

مجيد رضا‌زاده گفت كه اين مراكز، در راستاي برنامه‌هاي استراتژيك 5ساله پيشگيري از ايدز تاسيس شده‌اند كه نوعي همكاري بين سازمان‌ها و نهادهاي مختلف مرتبط با سلامت محسوب مي‌شود. در اين مراكز سرنگ، پنبه الكلي و كاندوم به رايگان توزيع مي‌شود و جامعه هدفشان، افرادي هستند كه در معرض خطر ابتلا به ايدز قرار دارند.

وي محدود شدن دسترسي به كاندوم را تكذيب مي‌كند و مي‌گويد: اين وسيله در داروخانه‌ها براي آنها كه قصد خريدش را دارند، فراهم است. كاندوم همچنين به‌طور رايگان در اختيار افرادي كه رفتار پرخطر دارند، قرار گرفته مي‌شود و دولت براي رايگان شدن سرنگ ، پنبه الكلي و كاندوم در سال 9 ميليارد تومان اعتبار اختصاص داده است.

رضازاده در پاسخ به اين سوال كه درمان بيماران ايدز چه هزينه‌اي دارد، گفت: درمان ايدز براي بيماران هزينه‌اي ندارد و تمام هزينه آن به عهده دولت است. ضمن آنكه آزمايش ايدز نيز در مراكز گذري به صورت رايگان ارايه مي‌شود.
منبع:روزنامه تعادل

کاندوم





:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 دی 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: